Hvis du er som de fleste mennesker, tænker du ikke meget over din bils gearkasse. Men har du nogensinde spekuleret på, hvordan en automatgearkasse fungerer? I dette indlæg tager vi et kig på, hvordan en automatgearkasse fungerer indvendigt, og hvordan den hjælper din bil med at køre problemfrit. Mens en manuel gearkasse bruger en kobling og et gearskifte til at skifte gear, har en automatgearkasse et komplekst system af gear, væske og sensorer, der arbejder sammen for at skifte gear automatisk. Når du sætter din bil i gear og træder på speederen, træder gearkassen i gear og begynder at flytte bilen. Find ud af, hvor meget bilreparation koster på bilen, og hvor du kan få den bedste pris på bilreparation. Sammenlign værksteder og find ud af, hvor du kan få billige autoreparationer på https://find-autovaerksted.dk/udskiftning-af-bremser/
Motoren leverer strøm til transmissionen gennem en række gear
Transmissionen bruger derefter denne kraft til at dreje en del kaldet momentomformeren. Drejningsmomentomformeren er det, der rent faktisk overfører kraften fra motoren til hjulene, og den gør dette ved hjælp af en række tandhjul.
Transmissionen har et sæt planetariske tandhjul, der hele tiden drejer rundt. Når bilen bevæger sig, hjælper disse tandhjul med at hjælpe transmissionen med at skifte gear automatisk. Transmissionen har også en væskepumpe, der hjælper med at holde tandhjulene smurt og kølige.
Som du kan se, er en automatgear er et komplekst system. Men det er denne kompleksitet, der hjælper din bil til at køre problemfrit og effektivt. Mens en manuel gearkasse bruger en kobling og et gearskifte til at skifte gear, har en automatgearkasse et komplekst system af gear, væske og sensorer, der arbejder sammen for at skifte gear automatisk. Når du sætter din bil i gear og træder på speederen, træder gearkassen i gear og begynder at flytte bilen.
Motoren leverer strøm til transmissionen gennem en række gear. Transmissionen bruger derefter denne kraft til at dreje en del kaldet momentomformeren. Drejningsmomentomformeren er det, der rent faktisk overfører kraften fra motoren til hjulene, og den gør dette ved hjælp af en række tandhjul.
Transmissionen har et sæt planetariske tandhjul, der hele tiden drejer rundt. Når bilen bevæger sig, hjælper disse tandhjul med at hjælpe transmissionen med at skifte gear automatisk. Transmissionen har også en væskepumpe, der hjælper med at holde tandhjulene smurt og kølige.
En automatisk gearkasse er et komplekst system
Men det er denne kompleksitet, der hjælper din bil til at køre problemfrit og effektivt. Mens en manuel gearkasse bruger en kobling og et gearskifte til at skifte gear, har en automatgearkasse et komplekst system af gear, væske og sensorer, der arbejder sammen for at skifte gear automatisk. Selv om en automatgearkasse er et mere komplekst system, kan den faktisk være nemmere at bruge og vedligeholde end en manuel gearkasse.